dear lady: perasan tak?

bismillahi walhamdulillah

saya rasa macam nak buat brand "dear lady". amacam?

dear lady perasan x?

semua tahu apa untuk menutup aurat ye, bukan membungkus aurat^^

semua maklum akan hanya 2 je yang boleh di buka: muka dan tapak tangan.

saya tak bercakap pasal dalil, tetapi pasal PRAKTIS.

perasan tak tudung yang dipakai itu jarang? even kain sembahyang.

first sekali saya nak cerita pasal kain sembahyang. penting. sebab kita solat 5x sehari. campur sunat ba'diah, qabliah mungkin akan jadi 10 ke atas. abaikan calculation itu.

kita nak jadi ketua bidadarikan kan? kan?

kain telekung kita nipis tao, even yang pakai 2 lapis pun keno cek jugak kot2 nipis.

cara cek:

saya buat macam ni, test dengan tangan, masukkan tangan ke sebela dalam pastu tengok kat sebelah luar ade nampak jari ke kuku ke. nampak jelas ke x?

lepas tu saya akan tengok under sun shine pulak.

saya bab ni memang syadid sket.

ok settle.

yang kedua bab kainnya. kain tu kan ada yang saya tengok nampak jari-jari kaki masa solat. bukan sebab kainnya singkat tapi sebab jarang.

nak settlekan macam mana?

sama ada pakai stokin @ buat kain jadi 2 lapis @ beli kain tebal-ala yang ada kaler2 hitam putih merah etc.

again

cek dulu sama ada jarang ke tidak ye.

aaa... lagi...kalau takde kain sembahyang,

pakai je apa yang ade, baju kurung ke tshirt ke. tapi kena make sure yang kita pakai tu bersih, suci, cuci serta tebal, longgar.

tips:
saya selalu bawa stokin spare pegi mana.

lagi, bab sarung kaki

dah bagus dah pakai sarung kaki, tapi kan jarang, warna pun warna kulit. hopefully tukar la ye tak pun pakai 2 lapis sarung kaki.

saya prefer stokin tebal~

selalaunya sarung kaki ni kan dekat tumit nampak sangat jarang also dekat jari.

dear lady. cukup utuk hari ini dan beberapa hari

saya offline dari 17-22. ada program.

saya harap bermanfaat.

dari lady to ladies.

wa are gem, we are precious, we are diamond.

assalamu'alaikum ~

Ulasan