hari pertama

hari ini, 30 haribulan disember,bersamaan dengan 2 Muharram 1430 H. hari pertama ana memulakan sesi pengajian untuk semester 2 Program Ijazah sarjana Muda Pemulihan Carakerja @ Degree of Occupational Therapy (OT)..untuk semster ini kami akan menjurus kepada orthopedic..(tulang ) ketidak upayaan fizikal (physical dysfunction)..menarik??? insya Allah..=)

untuk semester ni antara subject core kami :
MySpace

introduction to neurophsychology
anatomy and physiology 2
ot assessment in orthopedic n surgical conditions
orthopedic and surgical conditions
ot intervention in orthopedic and surgical conditions...

untuk koko pulak..diWAJIBkan mengambil Bulan Sabit Merah Malaysia.

kolej pun berubah, jika dulu di Blok B sekarang ditempatkan di blok A. Kolej Alamanda Uitm yang terletak ditengah kota,,jalan Klang lama..hanya 10 minit ke Mid Valley jika menaiki rapid KL. tapi ini hanya sementara sahaja..menunggu untuk bermastautin di kampus baru kami di Puncak Alam..(ni lagi jauh dari puncak Perdana..^-^)..kampus ana,,kampus sains kesihatan sekarang ini masih lagi di Petaling Jaya.
bercerita mengenai Sains kesihatan ni..terdapat 7 lagi kursus adik-beradik kursus yang ana ambil nih..ada Physiotherapy,dietetic and nutrition,optometry,medical laboratory technology,medical imaging(xray),nursing (populasi pelajar paling ramai di kampus ana)..akhir sekali environmental health..
mostly kami ni akan bekerja di hospital either private atau kerajaan..
agak menariknya..MySpace course ana ni hanya ada di UKM dan UiTM..yang lain ada ditawarkan di kolej-kolej swasta..klo bekerja..insya allah tempatnya di jabatan rehabilitasi..

MySpace
nak tao lagi pasal occupational therapy..blehla melayari dan search di internet..(kira ini cara paling senang..=))

Ulasan