Wednesday, April 29, 2009

kenape tak suka..

assalamu'alaikum warahmatullah..

bercakap dari pengalaman sendiri..
respon kepada adikku humairah..kat shout box tuh..
nti tamrin??? huhuhu..
tak dinafikan ada yang suke ke tamrin...ada yang tak suka.
takpa2

MyEm0.Com



tamrin tu ape??
perkataan bahasa arab yang dimelayukan..bermaksud = latihan,,,
program kerohanian & keagamaan yang diisi dengan ceramah-ceramah & modul bermanfaat..




hati ini telah jatuh cinta pada tamrin..sejak tingkatan satu...


sehingga sekarang....


rindu pada sekolah menengah dimana ana diberi latihan ataupun memberi latihan buat adik-adik...




disitu kukenal sahabat..


mengorbankan masa bersama-sama merancang program...


bersengkang mata bersama menyiapkan barang-barang,,


menangis bersama,,,berqiamullail bersama..




sehingga kini adik2 junior yang menyambung tugas kakak2nya yang telah menyambung pengajian diluar ataupun didalam negara,,,sering bertanya..


antara sms yang ana terima.."kak saidah bila nak balik""


hati dipagut rindu...lambaian ketenangan bumi maahad dan syamsul maarif..


wajah kiut miut adik-adikku,,,

jawatankuasa kem bina sahsiah 07


tamrin BEST!!!
foto ini foto lama...
almaklum..ana tak punya kamera dan tak mengambil gambar dari sahabat2 lain...
wahai diriku,,sahabatku,,kakakku juga adikku...
kita pewaris rantai-rantai perjuangan,,
yang memerlukan pengorbanan, ketabahan, kesabaran,,
sehingga ISLAM,,,tinggi dijulang..
Sesungguhnya Engkau tahubahwa hati ini telah berpadu
berhimpun dalam naungan cintaMu
bertemu dalam ketaatan
bersatu dalam perjuangan
menegakkan syariat dalam kehidupan
Kuatkanlah ikatannya
kekalkanlah cintanya
tunjukilah jalan-jalannya
terangilah dengan cahayaMu
yang tiada pernah padam
Ya Rabbi bimbinglah kami
Lapangkanlah dada kami
dengan karunia iman dan indahnya tawakal padaMu
hidupkan dengan ma’rifatMu
matikan dalam syahid di jalan Mu
Engkaulah pelindung dan pembela
MySpace


1 comment:

Hamra' said...

fuhlamak! Special post for me.. Huhuhu... Gracias2..

Takder, ayat tu sbnrnya perlu dicompletekan, tamrin zaman skolah. Hehe. btol la, mcm akak cakap, pembawaan tamrin. tp sbnrnya, yg saya rajin bertaaruf ngan akak ni.. hehe, pasal sy rasa akak antara yg bawak kelainan dlm konduk tamrin tuh, takde la ikut syara3 man qablana sgt.Hehe.

Mcm ni mksd saya, tamrin itu bererti latihan, maka para jurulatih, yakni dlm zuruf skolah kita terchenta, para ad-hoc pelaksana haruslah mereka yg mempunyai jiwa melatih, bkn menghukum. Masalah yg saya nampak, mereka trlalu terbawa2 dek jiwa remaja, x matang la kot.. Hehe..

Mungin mereka rasa berkuasa, justeru dlm tamrin, sesuka hati mereka menempelak para peserta, dan sgala tindakan peserta akan dibuat analogi. ini salah, itu salah. sdgkn, dlm praktis kehidupan sbnr, mereka gagal, kerana apa? krn sudah tidak punya kuasa.

Mgkn ini segelintir, tp pandangan saya inilah golongan majoriti yg wujud dlm komuniti "jurulatih" tamrin di maahad. Lantasnya, tamrin itu gagal, melainkan pd sebahagian.

Honestly, dlm tamrin, kadang2 sy lebih suka berdiam diri, saya tak rasa sy bersuara w/pun utk mengatakan yg haq, akan diambil dijadikan pandangan, malahan kita akan dikutuk skiranya kita bukan seseorang yg berjawatan atau mempunyai nama. Itu yg biasa berlaku.

~dah mcm buat post baru kat sini,. muahhaha.. ok lahs, setakat ini dahulu. Konklusi: Strategi pembawaan tamrin di maahad dan ajk badati srta BD perlu ditamrin dgn cara yg tamrin yg tdk menghentam, tp mendidik mengenal dunia sbnr.

Massalamah, sieru ala barakatiLLAH!