orientasi KMNS 09/10

assalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh..
moshi moshi ^_^MyEm0.Com
umahku ini sudah bersawang dan kelihatannya macam tokang pecah..
'asif jiddan..afwan..sorry..go mennei...lama tak diupdate...
MyEm0.Com
Pagi sabtu lalu, berakhirnya tugas saya sebagai FASILITATOR MINGGU SUAI KENAL, MINGGU PENGURUSAN PELAJAR BARU KOLEJ MATRIKULASI NEGERI SEMBILAN, sesi O9/10.MyEm0.Com
seramai 130 fasi...dari Alumni KMNS...
adik-adik baru pula mencecah angka 1949 pelajar pada hari pendaftaran.
ini pengalaman kali ketiga saya menjadi fasilitator...setelah selesai gradute dari KMNSMyEm0.Com
paper terakhir imtihan saya..orthopedic and surgical condition(diajar oleh Dr. Alia)...50 MCQ & 14 ESSAYS end at 4.15 sharply..4th MAY 2009..
saya bertolak ke KMNS...matrik tersayang pada 6hb...menjadi fasilitator senior dengan istilah yang diberikan FASI TUA BANGKA...untuk adik2 fasilitator junior, batch 08/09...
kelainan pada kali ini...adanya camping di kolej...hari pertama kami bermalam di dalam khemah di parking pensyarah...lucu pun ada gak sebnonyer,,,tak pernah2 camping dekat kolej..MyEm0.Com
fasi,,best sangat ke?
my answer is...
ianya medan berbakti,memberi,menerima,dan menimba pengalaman...
anda akan menemui seribu macam perangai dan pelbagai orang pada hari pertama pendaftaran...
adik2 pelajar baru yang semestinya lain dari adik2 pada tahun lepas..
saya sekali lagi dipertanggungjawabkan untuk biro kebajikan(sekali lagi..macam tahun lepas)...tapi sebagai fasilitator tua bangka membantu adik2 fasilitator baru iaitu husna dan farid...saya bersama dr. saufi.,pelajar perubatan uitm..(da nak grad da)...
pesakit kami kali ini macam terseliuh, demam,migrain...memang selalu terima pesakit begini time orientasi...MyEm0.Com
tapi..
kali ini berbeza kerana setelah 2 semester pengajian di fakulti sains kesihatan..pengalaman sebagai jawatankuasa kebajikan amat menyeronokkan...mengaplikasikan apa yang telah dipelajari dalam pbsm dan kelas...alhamdulillah...sempat la saya mengurut"retrograde massage" untuk pelajar terseliuh dan membalut kakinya macam saya buat untuk kawan dalam kelas pbsm...
ubat-ubat pulak...lagi banyak yang saya kenal..
condition mereka lagi banyak yang saya tao..
ada daripadanya mengalami masalah tulang belakang...scoliosis...
"tulang belakang yang membengkok seakan-akan huruf S."

alhamdulillah..sempat gak promote adik2 masuk sains kesihatan...

frankly speaking..memang susah nak carry p bukan tak boleh..berusaha insya ALLAH boleh hadapi semua benda...

"jika menginginkan kesenanganMyEm0.com,,usah mencipta angan-angan yang pastinya tidak akan kesampian...
jika menginginkan keseronokanMyEm0.com,,,usah bermimpi menggapai awan,,yang pastinya tidak akan berkesudahan..
jika inginkan sebuah igauan bertukar menjadi kenyataan...terima segala kesusahan,,hadapi dengan ketabahan,,MyEm0.Comberserah dan bertawakkal dengan penuh pengharapan"
MyEm0.Com
saidnafis^_^
ukay perdana ampang

Ulasan

farid ramli berkata…
Salam..Oo,jadi fasi lagi.
Ramai jugak yg jadi fasi tahun lepas join.
Nasib kat sini xcuti je.
Klu x, nk join jgk.
Thn ni Mr Syah incharge lg ke?
saie berkata…
dulu, still mr syah^^