tajhiz jenazah, handbill dan voice

assalam,


last saturday, saya di invite untuk jadi fasi program tajhiz jenazah. alkisahnya hari jumaat, melilai-lilau dekat fakulti farmasi dengan FR (kawan saya)-al-maklum kami takde kelas. heh. sambil2 tunggu cA dan  SYjuga habis program kelas mereka. 


terserempak dengan aL and aQ. aQ minta saya jadi fasi on the dot. tiba2 rasa menyesal pergi tegur diorang masa tu. half way je setuju. adeh.dan saya masih decide nak jadi ke tak sampai hari sabtu. but sedar2 dah sampai kampus(aL ambil saya dekat rumah-so sampaila). even saya nak tak nak, saya uat juga background reading pasal mandi jenazah dan kafan-risau juga saya sebenarnya.


tapi bagi saya worth it saya pergi dengan tajiz jenazah tu dan tukang jadi fasi. bayangkanlah, ada ali keluarga kita yang terdekat dipanggil Allah, tak ke rasa bertanggungjawab untuk menolong menguruskannya kan. belajar tinggi sampai degree, urus jenazah tak reti. aisyh.


lagi kan, macam mana Islam memuliakan mayat tu, menjaga auratnya dan aibnya ketika dimandikan, dikafankan. Allahu robbi sape yang tak pernah tutup aurat aka ditutup bila mati nanti. even yang tak pernah berserban bagi lelaki akan dipakaikan serban. betapa mayat itu dimuliakn untuk bertemu Allah Penciptanya. 


best tak best, jumpa ramai orang , kenal orang baru, senyum ketawa borak2. oh, solat jenazah pun kami pracitice. hehe


handbill
saya juga diminta untuk buat handbill untuk Persatuan dekat sini. so saya buat gaya tak formal je. 



Terima kasih buat yang sudir hadir ke AGM PRM kali ni :).

Untuk pelajar “Degree” yang bagus :
Selamat Menghadapi Peperiksaan Akhir Semester.

Amacam ? nervous, macam-macam rasa kan. Hopefully, semua boleh hadapi dengan tenang. ^^.
Asasi dan diploma yang baik , Selamat Bercuti ye :).
Walau macam mana pun .

Niat untuk belajar mestilah jelas. Andai hanya untuk sekeping sijil, maka itulah yang akan kita dapat. Andai untu DIA yang SATU, keredhaanNYA dan ILMU yang berkat insya ALLAH dalam genggaman.

Daripada Amirul Mukminin Abu Hafs, Umar bin al-Khattab r.a. katanya:  Aku mendengar Rasul Allah s.a.w. bersabda: Bahawasanya segala amalan itu adalah dengan niat dan setiap orang mendapat (pahala berdasarkan kepada apa yang dia niatkan….(Bukhari & Muslim)

Yang dilihat itu USAHA. :)

"Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami". (18:10)


saya ada tengok cerita jepun ni Voice: fasal forensic medicine. takda la macam CSI tu . tapi ok lah, cuma 1 je, bila kita dah takda nanti, sape nak dengar kita dah kan...?? and bila kita masih bernafas ni, sampai bila kita boleh bernafas pun kita tatau.

oh

saya sangat merasakan tarbiyyah rate saya semakin menurun. :(

Ulasan