angan-angan biar jadi kenyataan

bismillahi walhamdulillah

ini saya scan. hihi


satu ketika dahulu semasa saya di sekolah rendah jawapan untuk apa yang saya nak jadi adalah doktor juga guru. tetapi semasa saya di sekolah menengah memandangkan memasuki aliran sains saya bercita-cita menjadi doktor. tetapi sebaliknya saya belajar sains kesihatan dan bakal bergradusi dalam program ijazah sarjana muda pemulihan carakerja.


untuk bidang pemulihan carakerja, saya lebih ke arah child psychology :)


tetapi

sekarang saya melihat saya yang akan datang sebagai seorang pemilik Pusat Asuhan Kanak-Kanak Islam , kedai kraftangan dan rekaan (design). dan Work at HOME MUM. paling-paling tidak saya mahu menjadi pendidik :)

pusat asuhan kerana nanti saya nak menjaga anak saya dengan tangan saya sendiri. asuhan saya sendiri.. kita tahu mendidik anak sekarang adalah satu cabaran, dan saya rasa satu tanggungjawab yang sangat besar.

kerana minat saya yang mendalam terhadao dunia kreatif seperti membuat kraftangan, melukis dan mereka, saya memasang angan-angan untuk membuka kedai pula.

macam-macam kan.

disebabkan perniagaan merupakan sunnah Rasulullah s.a.w juga sumber untuk perjuangan ISLAM. saya mahu menyahut cabaran itu.

dan saya menyimpan impian mengambil master di bidang psikologi dan mungkin doploma untuk rekaan grafik.


itu 5 tahun lagi.

dan sekarang. habiskan IJAZAH dahulu.

dan saya mohon do'anya untuk merelialisasikannya.

Ulasan