Sunday, July 29, 2012

10 sudah berlalu

nak cakap tahniah ke tak dekat diri sendiri sebab dah puasa 10 hari?


alhamdulillah atas segala ni'mat yang Allah bagi. boleh bangun lagi, celik mata, sahur, solat, mengaji. hisy, tapi macam tak cukup pulak benda2 yang dah dibuat. biasa2 je. 





------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kakok: aisyah dah berapa juzu'

aisyah (13 tahun): dah 2 kali khatam ramadhan ni

kakok (tercabar) ; ha???

aisyah : tadarrus dekat sekolah

aisyah sekolah maahad tahfiz, dan dah 2 kali khatam secara tadarrus, nasib tadarrus, kalo tak, takke rasa terlambat gila diri sendiri.

soalnya, apa rasa bila BACA? diri sendiri pun tengah cari strategi nak tadabbur Quran tu. rugi lah bila baca tak da rasa. macam makan tapi tak rasa masam/manis/pedas. tawar hhebe bak istilah orang kelate.

tak rugi  usaha ye dop? biar alquran meresap di jiwo dan rago. woooo.

-----------------------------------------------------------------------
semalam terasa macam jumpa selebriti dekat surau bukit mulia ini.

siapa? USTAZ SALMAN MASKURI. tazkiran ringkas tentang kelebihan sedekah bulan ramadhan. memang benda ringan and dah tahu kan? tapi bila orang peringat ni...best. ustaz gitao
sedekahlah dengan apa yang mampu, dan sedekah tu boleh bawa keberkatan dekat hari-hari kita.

BESTNYA hidup dalam tarbiyyah. tenang dalam kurang, redho dalam tekanan. sebab..ALLAH kan ade.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAPPY BLESS RAMADHAN....

No comments: