Bahagia ada pada orang yang syukur

Less is more.


Di saat saya merasa tertekan sebab belum hamil lagi ni saya crate satu ayat ini. Bahagia ada pada orang yang syukur. Sebabnya macam ini, kalau terus menerus memilih untuk bersediah, mana lah nak rasa bahagia. Tpi . Kalau saya memilih untuk gembira dengan apa yang ada, pasti saya gembira.

Syukur dan redha

Hakikatnya pahit jug nak syukur dan redha bila terkena batang hidung sendiri. Tolak sebab belum hamil tu, banyak benda sebenarnya Allah bagi dekat. Kalau nak kata pasal kerja, hampir 7/7 saya kena kerja. Itu rezeki namanya juga. Sabtu ahad pun kerja sekarang. Memang saya tak minta, tapi Allah yang gerakkn hati orang untuk bagi dekat saya. Baiknya Allah.

Saya ganti kawan saya berkhidmat sebagai jurupulih carakerja di satu pusat kebajikan. Mulanya saya pergi interview, tak dapat pun kerja itu. Bila macam tu saya kata dekat suami saya " takpalah kalau tezeki saya , lambat laun dapat juga" . ye, sebab saya dah usaha dengan pergi interview tersebut. Last minute, pengurus telefon semula untuk minta gantikan kawan saya tu. Wow! Tawakkal is beutiful.

Jadinya saya kena syukur, yakin dan redha serta tawakkal. There will be more happiness to come. Insya Allah.

Harapan diselangi doa

Off course apa-apapun kita berharap, jangan putus dengan doa. Sebab Allah dah bagitahu jangan putus asa dari rahmatnya dan Allah mengikut sangkaan hambaNya padaNya. :).

Ok . Balik semuala pasa hamil tu. Bila fikir-fikir balik, banyak lagi nak kena prepare untuk jadi seorang ibu. I mean spiritually, knowledge and etc. Oh tak mahulah jadi ibu sekadar ibu tetapi kenalah jadi ibu yang menjadi teladan baik buat anak dia. Ibu kan cikgu pertama anak- anak. Tangan yang menggoncang buaian bisa menggoncang dunia. Jadi nak membangun ummah perlu jiwa yang kental.oh ya, sebagai ahli gerakan islam dan juga ibu lagilah perlu bertriple-triple kentalnya. Seorang akak ni beritahu, buat kerja Allah sungguh-sungguh, insya Allah , Allah akan bantu setelkan kerja dunia kita. Allah yang Maha Baik.

So, keep cheeers.

:)

Masa untuk ubah! Ini kalilah ! :)




Ulasan